Repült már sárkányrepülővel?
Tovább
 

Autogiro történelem

Története

Autogiro - első találkozás

A gyrokopterek ill. csavarszárnyasok, melyeket gyroplane-eknek vagy autogiro-nak is neveznek, tulajdonképpen nem újkeletűek. Ezek voltak a helikopterek előfutárai és már a két világháború között fejlesztették ki őket Németországban, Franciaországban és Olaszországban. Az autogiro igazi feltalálójaként a spanyol de la Cierva vonult be a történelembe. Ő ismerte fel a maguktól forgó lapátok óriási stabilitási előnyét az akkoriban szokásos repülők meredek tartófelületével szemben. Első sikeres repülési kísérletét de la Cierva 1923. január 9.-én hajtotta végre, majd 1928-ban szintén elsőként átrepülte a La Manche-csatornát egy forgószárnyassal. A helikopter további fejlesztésével (motor által hajtott és állítható rotorlapátok) az autogirok egy időre feledésbe merültek. A 70-es években az USA-ban kezdődött ismét a csavarszárnyasok lassú fellendülése a „Bensen-gyroplane-ekkel”,rolex replika különösen a könnyűrepülésben. Mindenekelőtt az olasz repülési úttörő, Vittorio Magni járult hozzá nagy mértékben az elmúlt 35 évben ahhoz, hogy a gyrocopter-repülés nemcsak biztonságossá, hanem ma már valóban szalonképessé vált.