Hírlevél

Világrekord sárkányrepülővel

Interjú velem a világrekord napján az RTL Klub Fókusz c. műsorában

Légi bemutató - Abu Dhabi

Ez a látványos 5x5 kötelékes repülés az Egyesült Arab Emirátusokban, Abu Dhabi-ban készült 28 magyar pilótával 2006-ban nappal és éjszaka. Zsolt barátom tollával illetve kamerájával örökítette meg az eseményt, amelyért azóta is hálás vagyok neki. További képeket a galériában találsz.

A Hertelendi kastélynál jártunk!

Nem volt túl barátságos az ég 2009-ben, azon a júliusi reggelen, amikor baráti meghívásra a Hertelendi Kastélyhoz indultunk mesteremmel, Tóth Ferenccel azaz, Pamaccsal.

A Tököli Reptérről korán indultunk, hogy mielőtt a komolyabb szél beindul, odaérjünk, na meg nem akartunk semmiről lemaradni. Az alacsony felhőzet néhol csöpörgő eső a reggeli utat, „akaraterősítő úttá” formázta, de szerencsésen megérkeztünk a festői szépségű kastélyhoz, és csodás új repterénél behelyezkedtünk a leszálláshoz.

A barátságos fogadtatást a napi programterv megbeszélése követte, amiben Pamacsnak is volt szerepe bőven.

A megnyitóra látogató művészek, és üzletemberek szerették volna megízlelni a motoros sárkányrepülés szépségét, és azt a csodálatos szabadságot, amit csak ez a repülőeszköz tud nyújtani. Természetesen Pamacs állta a sarat és repültette az érdeklődőket. A szeles idő miatt én lentről drukkoltam neki, az alaposan lenyűgözött gépem mellől.

Talán a legjobban Ádok Zoltán élvezte a repülést, és több körön is kérte, hogy ismét repülhessen. Sor került kötelékrepülésre a sárkányrepülő egy helikopterrel is, amiben ülve a kíváncsi operatőr rögzíthette, a fiatal énekes élményektől mosolygós arcát.

A csodálatos környezetben fényűző módon felszolgált bőséges ebéd után került sor a látványos légi bemutatókra, aminek egyik fénypontja volt, hogy egy hatalmas magyar nemzeti lobogót húzott Pamacs a motoros sárkánnyal, szintén kötelék repülés keretében a kastélypark és az épület többszöri megkerülésével.

Mindenkinek nagyon tetszett a bemutató, és a repülésvezető a hangosbemondón kommentálva az eseményeket, külön kiemelte ezt a zászlós produkciót, elmondta, hogy ezt nagyobb repülőgépekkel meg sem lehet csinálni, és minden elismerése a Nimbus Repülőklub Főpilótájának ezért a nagyszerű teljesítményéért.

Időben elindultunk haza, hogy napnyugtára a Tököli hangárban pihenhessenek a gépeink. A visszaút bőséggel kárpótolt a reggeli ingerszegény repülésért, mert a szél eltakarította a felhőket és csodás látvány volt a Balaton déli partja közelében elrepülni. Útba ejtettük a Krisna Völgyet, ahol sikerült néhány szép fotót készítenem.

Gépeinket letéve megbeszéltük, hogy ismét egy nagyon jó túra élményével lettünk gazdagabbak, és sok embernek szerzett örömöt a repülés is a sárkány hátán, és nemzetünk zászlajának impozáns látványa motoros sárkánnyal vontatva.